Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh programu letního tábor pro děti a mládež
Škvrna, František
Bakalářská práce se zabývá pedagogikou volného času, a to zejména přípravou, realizací a návrhem programu pro letní dětský tábor. První část práce popisuje obecně pedagogiku volného času, její specifika, druhy a historii. Bakalářská práce obsahuje teoretické znalosti pro realizaci dětského tábora, podmínky pro jeho uskutečnění a popis jednotlivých funkcí na táboře. Součástí druhé části práce je vypracovaný program na dvoutýdenní tábor a také podrobný popis táborového dne, včetně pravidel her, evaluace her ze strany táborníků a doporučení pro lepší průběh hry. V práci je také zmíněno ubytování na letním dětském táboře, systém zdravotní péče, technické a stravovací zajištění.
Bezpečnost a ochrana zdraví při práci - příprava školení pro vedoucí na přírodovědeckém táboře
Maťáková, Jana ; Stratilová Urválková, Eva (vedoucí práce) ; Gajdošová, Veronika (oponent)
Přírodovědecká fakulta UK v Praze spolu s Domem dětí a mládeže Praha 10 každoročně organizuje pobytový a příměstský tábor. Všichni vedoucí tábora musí být před jeho začátkem proškoleni v BOZP, aby byla zajištěna maximální bezpečnost všech účastníků. Dosud byl pro školení používán dočasný materiál, prezentace, která plně nevyhovovala požadavkům vedení tábora. Cílem práce proto bylo vytvořit vhodné didaktické materiály ke školení BOZP pro vedoucí na přírodovědeckých táborech. V teoretické části práce jsou porovnány volně dostupné prezentace na téma BOZP, které se však ukázaly jako nevhodné pro potřebný účel. Praktická část popisuje vzniklé didaktické materiály, které se nacházejí v příloze. Jedná se o příručku, jež je určena primárně pro školicího pracovníka, a dále tři prezentace, které jsou určeny k prezenčnímu školení. Příručka je doprovodným textem k těmto prezentacím, ve kterých jsou informace kvůli přehlednosti napsány stručně.
Připravenost absolventů vzdělávacích kurzů na hlavního vedoucího zotavovacích akcí pro děti a mládež k výkonu funkce
Krejčí, Zuzana ; Šťastný, Vít (vedoucí práce) ; Urbanová, Eva (oponent)
Hlavním cílem práce je zjistit subjektivní vnímání kvality vzdělávacího kurzu hlavního vedoucího a jeho praktického přínosu pro absolventy a také zanalyzovat obsahovou stránku samotného kurzu. Na základě těchto zjištění jsou v práci formulovány návrhy možných změn kvalifikačního standardu vydaného Národní soustavou kvalifikací s platností od prosince 2015, který je východiskem pro akreditování kurzu a jeho projektování. Teoretická část závěrečné práce rozebírá důležitost profesionalizace ve vzdělávání dospělých, její vliv na kvalitu vzdělávání a význam ve výkonu povolání. Neopomíjí ani legislativní náležitosti upravující další vzdělávání dospělých. Dále zahrnuje podrobný popis kvalifikačního standardu hlavního vedoucího v ČR a jeho porovnání s případnými zahraničními koncepcemi, příklady dalších vybraných profesních kvalifikací v oblasti neformálního a zájmového vzdělávání dětí a mládeže. Čtenáře rovněž seznamuje s pevně danými kritérii k pořádání samotných zotavovacích akcí či s požadavky na osobnost hlavního vedoucího po formální i neformální stránce. Empirická část je založena na metodě dotazníkového šetření, jehož stěžejními respondenty jsou hlavní vedoucí, kteří absolvovali kurz podle zmíněného kvalifikačního standardu u organizace s udělenou akreditací k poskytování tohoto dalšího profesního...
Zkušenosti volnočasových pedagogů na zotavovacích akcích s dětmi s ADHD
MÁLKOVÁ, Michaela
Diplomová práce na téma Zkušenosti volnočasových pedagogů na zotavovacích akcích s dětmi s ADHD má teoreticko-empirický charakter. Teoretická část se zabývá problematikou zotavovacích akcí, tzn. legislativou, organizací, kvalifikací a kompetencemi pracovníků zotavovacích akcí. Dále je charakterizováno dítě s ADHD a popsány výchovné přístupy vhodné pro práci s dětmi s ADHD na zotavovacích akcích. Cílem empirické části je popsat zkušenosti pedagogů volného času s integrací dítěte s ADHD na zotavovacích akcích. Empirická část je rozdělena na dvě části. První část tvoří předvýzkum realizovaný formou dotazníkového šetření. Na výsledky šetření navazuje část druhá, založená na strukturovaných rozhovorech s vybranými pedagogy volného času. Otázky rozhovoru jsou zaměřeny na dosavadní praxi volnočasových pedagogů, podmínky integrace dítěte s ADHD na zotavovací akci, výchovné přístupy a přínosy integrace.
Přínos dětských táborů pro úspěšné začlenění a fungování jejich účastníků ve společnosti
BLAŽKOVÁ, Martina
Práce se zabývá vztahem mezi dětskými tábory a procesem socializace. V teoretické části práce jsou oba fenomény popsány. Autorka pracuje se dvěma pohledy na socializaci a následně uvádí vlastní chápání pojmu. Část věnovaná dětským táborům shrnuje jejich historii, uvádí typy, charakteristiku a zaměřuje se na edukační potenciál dětských táborů. Praktická část práce obsahuje popis a výsledky kvalitativního šetření uskutečněného mezi dvěma skupinami respondentů dospělými účastníky dětských táborů a jejich rodiči. Výsledky výzkumu poukazují na rozdílnost pohledů obou skupin respondentů na zkoumanou problematiku.
Canisterapeutický pobyt jako prostředek sociální rehabilitace
CIMLOVÁ, Ludmila
Využití psů pro terapeutické účely není žádnou novinkou. Pouto ke psovi je naopak jedním z nejsilněji zakotvených pout v lidské společnosti. Je známo, že mnoha lidem chybí v jejich blízkosti někdo, komu by se mohli vypovídat ze svých životních radostí a starostí nebo jen blízkost nějakého živého tvora, který by je měl rád. Teoretická část diplomové práce je zaměřena na objasnění pojmů jako je zooterapie, canisterapie a zotavovací akce. Jenda z kapitol teoretické části práce je věnována také představení Výcvikového canisterapeutického sdružení Hafík, o. s. Dále se autorka ve své práci zaobírá vysvětlením problematiky integrace a inkluze. Konečná část teoretického úseku diplomové práce je zaměřena na vyložení pojmu sociální dovednost. V praktické části diplomové práce se autorka věnuje popisu cíle práce, metod výzkumu a vlastních výsledků výzkumu. Výzkumným cílem diplomové práce bylo popsat změny v oblasti sociability a sociálních dovedností u dětí z intaktní společnosti a to v průběhu realizace pobytové akce se zaměřením na canisterapii. Pro realizaci výzkumné části diplomové práce autorka zvolila kvalitativní výzkum. Pro sběr dat byla využita metoda zúčastněného pozorování, kdy se jednalo o dlouhodobé a systematické pozorování dětí z intaktní společnosti přímo při pobytové akci se zaměřením na canisterapii. Druhou využitou metodou pro sběr dat byl hloubkový rozhovor s dětmi z intaktní společnosti, které se zúčastnily pobytové akce se zaměřením na canisterapii. Děti byly během rozhovoru individuálně dotazovány na předem připravené otevřené otázky, které se týkaly hlavně jejich názoru na kamarády s postižením, kteří se spolu s nimi zúčastnili pobytové akce. Poslední použitou metodou pro sběr dat v diplomové práci je metoda strukturovaného dotazování, která byla využita u rodičů dětí z intaktní společnosti, které se zúčastnily pobytové akce se zaměřením na canisterapii.Po skončení pobytové akce proběhlo mezi rodiči dětí strukturované dotazování zaměřené na zjištění názoru rodičů na vliv pobytové akce na jejich dítě. Jako doplňující zdroj dat byla použita metoda fotodokumentace. Výzkum probíhal v období červenec až září 2012 u dětí z intaktní společnosti, které byly v roce 2012 účastníky pobytové akce se zaměřením na canisterapii pořádané Výcvikovým canisterapeutickým sdružením Hafík, o. s. a jejich rodičů. Celkem se výzkumu zúčastnilo 12 respondentů a respondentek z řad dětí z intaktní společnosti, které se účastnily pobytové akce se zaměřením na canisterapii a 6 rodičů těchto dětí. Výsledky výzkumu prokázaly u dětí z intaktní společnosti nastalé změny v oblasti sociability a sociálních dovedností v průběhu pobytové akce se zaměřením na canisterapii. Děti se během pobytu zlepšily ve své komunikaci, naučily se navazovat a udržet kontakt s novými lidmi. Staly sebevědomějšími, samostatnějšími a soběstačnějšími. Dále se děti díky přítomnosti kamarádů s postižením naučily, jak se mají správně chovat a jak přistupovat k lidem s handicapem a nabyly nové znalosti o jednotlivých typech postižení. Během programu s přítomnými pejsky získaly děti i mnoho znalostí a dovedností týkajících se výchovy, péče a výcviku psů a naučily se, jakým způsobem bezpečně a zodpovědně přistupovat k těmto čtyřnohým kamarádům. Autorka věří, že výsledky výzkumu diplomové práce by mohly soužit jako materiál pro praktickou canisterapii a pro canisterapii na vědecké, výzkumné a vzdělávací úrovni.
Zajištění zdravotní péče na akcích pro děti
MATOUŠEK, Jakub
Bakalářská práce zkoumá zajištění zdravotní péče na akcích pro děti. Práce je rozdělená na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá nejprve definicí dětského věku. Dětský věk je zde uveden až od předškolního věku a ke každému dětskému období jsou uvedeny i nejčastější onemocnění. Dále se pak zabývá problematikou úrazů a specifikací vybraných druhů úrazů. Nakonec jsou v této části definovány a vysvětleny pojmy akce pro děti a zdravotník zotavovacích akcí. Je zde také vysvětlena legislativa, která se ke konání těchto akcí vztahuje. Praktická část bakalářské práce prezentuje výzkumnou část. Pro výzkumnou část byla využita kvantitativní forma výzkumu, technika dotazování, metoda anonymních dotazníků. Dotazníky byly rozdány na 30 akcí pro děti v rámci Jindřichohradeckého okresu. Výsledky byly pro přehlednost zpracovány do grafů. Cílem výzkumu bylo zmapovat zdravotní péči na akcích pro děti a zjistit schopnost a úroveň zdravotnického dozoru. Z dosažených výsledků vyplynulo, že stanovené cíle byly splněny. Pro účely výzkumu byly také vytvořené hypotézy, které tvrdily, že poskytovaná péče je pro nezávažné stavy a zdravotnický dozor na akcích pro děti je v rámci svých kompetencí schopen poskytnout kvalitní zdravotní péči. Vytvořené hypotézy se po zpracování dat z dotazníků potvrdily. V práci bylo tedy zjištěno, že na akcích se vyskytují převážně zdravotní stavy nezávažného charakteru a tyto stavy jsou řešeny adekvátním způsobem zdravotníky zotavovacích akcí. Informace z této práce by mohly posloužit organizátorům zotavovacích akcí. Mohly by pomoci při výběru zdravotníků. Navíc je zde i poukázáno na nedostatky v zákoně upravující zotavovací akce.
Problematika legislativy dětských zotavovacích akcí - konkrétní plnění legislativy v rámci provozu LDT Rachačky
BAŠTÝŘOVÁ BRUTOVSKÁ, Anna
V mé práci jsem se zaměřila na rozbor zákona 258/2000 Sb. o ochraně veřejného zdraví a vyhlášky 106/2001 Sb. o hygienických požadavcích na zotavovací akce pro děti, dále jsem tyto právní předpisy porovnávala s chodem letního dětského tábora na Rachačkách. Cílem této práce je vytvoření materiálu o přípravě a průběhu letních táborů pro děti. Práce by měla sloužit nejen provozovatelům, ale i vedoucím a všem, kteří o toto téma projeví zájem. Na našem trhu je velmi málo publikací o tom, jak mít tábor správně připravený, aby vyhovoval hygienickým normám. Ne vždy to je tak jednoduché, jak se na první pohled zdá. Dochází k problémům s kontrolními orgány státní správy a mnohdy je to pouze tím, že se lidé neorientují ve spleti zákonů a vyhlášek. Pro svou práci jsem zvolila kvantitativní metodu sběru dat - dotazníkové šetření. mezi pořadateli zotavovacích akcí pro děti. Dotazník byl anonymní, byl složen z otevřených, polouzavřených a uzavřených otázek. Zjišťovala jsem, jak se pořadatelé orientují v platné legislativě a jak si umí poradit s případnými problémy. Dotazník jsem rozesílala na e-mailové adresy nebo rozdávala přímo pořadatelům. Pomocí dotazníků jsem chtěla zjistit, zda pořadatelé mají povědomí o platné legislativě týkající se zotavovacích akcí pro děti. Díky výzkumu jsem zjistila, že naprostá většina z nich ví, nejen který zákon a která vyhláška jsou platné, ale i jak je použít v praxi při pořádání táborů pro děti. Tím se dostávám k hypotéze mé práce: Provozovatelé dětských táborů neznají platnou legislativu nutnou k provozu dětských zotavovacích akcí. Výzkumem se tato hypotéza nesplnila.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.